Permanentky Dárkové poukazy Informace o vstupenkách Vstupenky online
ROZHOVORY
10. listopadu 2006

Sazka připravuje pro fanoušky nová vylepšení předprodeje

Nabízíme Vám odpovědi tiskového mluvčího Sazky, a.s. Zdeňka Zikmunda na otázky týkající se předprodeje vstupenek.

Vstupenky na extraligová utkání Slavie v SAZKA ARENĚ prodává SAZKA, a.s., a to prostřednictvím více než 7000 on-line terminálů po celé republice, na internetovém portále www.sazkaticket.cz, v podnikové sběrně v sídle Sazky v ulici K Žižkovu a v den utkání v pokladnách SAZKA ARENY. Níže naleznete oficiální stanovisko Sazky, a.s. k našim dotazům inspirovaným vámi, fanoušky.

  • Má Sazka svůj zájem na tom, aby se její vlastní systém prodeje vstupenek zdokonaloval na základě připomínek zákazníků (diváků), nebo je Sazka se svým systémem spokojena a vylepšovat ho bude pouze na základě konkrétní objednávky svých smluvních partnerů (např. Slavie)?

    Netvrdíme, že náš ticketingový systém je dokonalý, ale prodal už zhruba dva milióny vstupenek a podle počtu prodejních míst je i v rámci evropského kontinentu bezkonkurenční. Na jeho rozvoji pracujeme a věříme, že některé zásadní kroky se podaří realizovat již v průběhu příštího roku. Pro hokejové fanoušky by měla být zajímavá například volba konkrétního sektoru při nákupu přes terminál, volba sektoru podle principu domácí - hosté nebo možnost rezervace levnějších dětských vstupenek přes internet. Podobná úprava ovšem není úplně jednoduchá, vyžaduje řadu opatření a jednání s dodavateli, souvisí s ní nemalé náklady, takže přesný termín pro spuštění dokonalejšího ticketingu si netroufnu specifikovat.

    Na druhé straně - už stávající systém nabízí promotérům řadu možností, které ne všichni využívají. Ze zkušeností z jiných pořádaných akcí víme, že správné stanovení počtu kategorií a jejich cen je vcelku alchymie. V rámci deseti cenových kategorií závisí při nastavování systému pouze na promotérovi, kolik jich využije a v jakých cenových relacích. Vůbec nejjednodušší by byly slevy v rámci kategorií stávajících. V takovém případě dokážeme změnu technicky provést ze dne na den.

  • Konkrétní dotazy se týkají nákupu vstupenek za 20 Kč pro děti v předprodeji. Jak má nyní konkrétně postupovat člověk, který by si chtěl předem zakoupit či zarezervovat vstupenky pro několik dospělých a několik dětí tak, aby všichni seděli pohromadě?

    Levnější dětské vstupné si nemůžete rezervovat pouze přes internet. Na terminálech, v pokladnách arény a v podnikové sběrně SAZKY si dětské vstupenky koupit můžete. Při nákupu sdělíte obsluze po volbě cenové kategorie počet dětských a dospělých vstupenek, přičemž systém vám nabídne místa vedle sebe. Jediné omezení je, že v rámci jedné objednávky si můžete koupit maximálně pět kusů vstupenek. Vzhledem k současné návštěvnosti domácích utkání HC Slavia Praha by nákup dětských vstupenek neměl být problém, nehrozí, že by všechny vstupenky byly rezervovány přes internet.

  • Terminály jsou nastaveny na maximum pěti vstupenek na jednu objednávku. Pokud se tedy šest a více lidí rozhodne jít společně na hokej, nemají zaručeno, že budou sedět u sebe, ikdyž bude hala poloprázdná, protože při druhé objednávce jim systém může vybrat jiné "ideální místo". Skupinové vstupenky je přitom možné rezervovat až od dvaceti kusů. Omezení na pět vstupenek u vyprodaných akcí je logické, ovšem u hokejových zápasů, kde je hlediště poloprázdné, je fanouškům na obtíž. Jak je složité třeba pro extraligové zápasy zvýšit limit na 10 nebo 20 vstupenek?

    Uvedený limit jsme nevymysleli v SAZKA ARENĚ, ale inspirovali jsme se v zahraničí. Důvod je jednoduchý - pět lidí totiž tvoří posádku jednoho automobilu. Pokud bychom chtěli limit zvýšit, musela by se změna vztahovat na všechny akce, nikoli pouze na extraligu. To je ovšem nemožné, protože například nejatraktivnější utkání při hokejovém mistrovství světa byla vyprodána v průběhu deseti minut. Při vyšším limitu by vstupenky zmizely ještě rychleji a nedostalo by se na mnohem víc zájemců. Vyšší limit by se určitě rychle naučili zneužívat i překupníci.

    Deset vstupenek vedle sebe si ovšem můžete koupit - při extraligových utkáních - již v současnosti. Stačí, když si přes internet zarezervujete pět vstupenek vedle sebe a vzápětí při další objednávce sousedních pět vstupenek. Systém vám sice neumožní rezervovat při jedné objednávce deset vstupenek najednou, ale při dvou objednávkách po pěti ano. Riziko, že se mezi oběma objednávkami připojí někdo další a místa obsadí, není při extraligových utkáních velké. Jen při nejatraktivnějších událostech nastavujeme systém tak, aby byla možná pouze jediná objednávka.

  • Pokud si fanoušci objednají přes terminál pět vstupenek, vybírá systém vždy místa u sebe, nebo vybírá "ideální místo" pro každou vstupenku zvlášť?

    Systém pochopitelně nabízí pět vstupenek vedle sebe. Pouze v případě, že by pět sousedních vstupenek v příslušné kategorii již nebylo k dispozici, systém vám nabídne nižší počet.

  • Bude do budoucna možnost zakoupit si u terminálu vstupenku na konkrétní místo nebo alespoň do konkrétního sektoru? Jsou teoreticky terminály schopné zobrazit aktuální stav hlediště, nebo na to nejsou technicky připraveny? Pokud nejsou, bylo by možné zadat do systému požadavek na sektor či na místo třeba prostřednictvím formulářů jako při sázení nebo dobíjení kreditu?

    Jak už jsem řekl, volba konkrétního sektoru přes terminál je součástí změn, které v ticketingovém systému připravujeme. Aby byla prodejní místa schopná zobrazit aktuální stav hlediště, musela by být vybavena počítačem, což je při počtu více než sedmi tisíc terminálů finančně nemožné.

  • V T-Mobile areně mohou diváci o přestávkách opustit halu, při průchodu turnikety systém zaznamená jejich odchod a poté znovu jejich příchod. Je něco podobného do budoucna možné i v Sazka Areně? Je vůbec nyní možné nějakým způsobem opustit Sazka Arenu tak, aby se pak člověk dostal zpět? Týká se to jednak kuřáků, kterým bylo kouření v hale zakázáno, může se to týkat třeba i někoho, kdo si potřebuje pro něco odskočit do auta. Pokud by to neumožňoval počítačový systém, je možné zavést třeba systém ručního označování vstupenek nebo systém vrácenek?

    Turniketový systém, který je mimochodem v SAZKA ARENĚ koncipován podobně jako v alpských lyžařských střediscích, má řadu výhod (promotér přesně ví, kolik lidí do arény vstoupilo; bezpečnostní služba v případě nepředvídatelných událostí přesně ví, kolik lidí se v aréně momentálně nachází…), ale i některá omezení. O tom, že bychom kuřákům umožňovali například o třetinách odchod a nový vstup do arény, neuvažujeme, stejně jako o biletářkách.

    Původně jsme arénu navrhovali tak, aby byla vstřícná jak ke kuřákům, tak k nekuřákům. Nedávno přijatý zákon ovšem kouření ve sportovních halách zakazuje a věřte, že jsme hledali způsoby, jak podle možností vyjít vstříc oběma stranám. Jako kuřák se - při pohledu na opatření přijímaná v některých státech Evropské unie - bohužel obávám, že bude ještě hůř.

  • Držitelé ZTP-P, kteří nejsou na vozíčku, ale přesto jsou výrazněji postižení a pobírají invalidní důchod, nemají v Sazka Areně nárok na bezplatný vstup nebo na jakoukoliv slevu - musejí zaplatit drahé vstupné pro sebe i pro svůj doprovod, a to přesto, že je kapacita hlediště naplněna třeba jen z jedné čtvrtiny. Držitelé ZTP (postižení bez průvodce) navíc ještě musejí zaplatit 120 korun za parkoviště. Parkovné Sazka ovlivnit zřejmě nemůže, ale volné či zlevněné vstupenky pro invalidní diváky po dohodě se Slavií jistě ano. Jaký je postoj Sazky jako prodejce vstupenek k této věci?

    Předpisy vymezují podmínky, které musí promotéři a majitel arény ve vztahu k vozíčkářům plnit. Uvedené podmínky nejen plníme, ale ve srovnání s jinými domácími arénami i překračujeme. Problematiku dalších držitelů průkazů ZTP zákon podobným způsobem neřeší.

    Cenové kategorie vstupenek, včetně případných slev pro držitele průkazů ZTP, stanoví promotér, nikoli aréna nebo distributor vstupenek. Jestliže promotér určí, že jsou držitelé průkazů ZTP nějakým způsobem zvýhodněni, vyhovíme mu a vstupenky prodáváme v cenové relaci, jakou stanoví. Podobně jako v případě držitelů průkazů ZTP/P - vozíčkářů by v tomto případě prodej vstupenek probíhal přes telefonní call centrum. Musím ovšem říci, že velká většina promotérů nabízí slevy pouze vozíčkářům a jejich doprovodu.

    Autor Radek Vokál
  • Nepřehlédněte
    A-TÝM 15.4.2024

    Lukáš Strnad podepsal novou smlouvu se Slavií!

    Lukáš Strnad bude i nadále oblékat slávistický dres. Devatenáctiletý útočník má za sebou druhou sezonu v A-týmu, letos navíc pomohl juniorce v play-off k postupu do extraligy. Se Slavií se naopak ...

    Číst více
    OHLASY - MLÁDEŽ 12.4.2024

    Napřed dřina, pak šampus. Makali jsme na to jedenáct měsíců, říká Luboš Jenáček

    Před sezonou přišel Luboš Jenáček do Slavie, aby dovedl juniorku do extraligy, a svůj cíl splnil na sto procent. Sešívaní byli pod jeho vedením dominantní po celou sezonu a teď si užívají oslavy. ...

    Přehrát video
    OHLASY - MLÁDEŽ 12.4.2024

    Z naší strany to byla hodně dominantní sezona, pochvaluje si brankář Jiří Tesař

    Po celou sezonu byl Jiří Tesař oporou v zádech pro slávistické juniory a nic se na tom nezměnilo ani v play-off. Ve čtvrtfinále a semifinále si rozdělil práci s Tomášem Voleveckým, ve finále zvládl ...

    Přehrát video
    OHLASY - MLÁDEŽ 12.4.2024

    Bilance 9:0 v play-off? Bez nasazení a úsilí bychom takhle úspěšní nebyli, říká Vašíček

    Slávisté nasázeli v play-off Ligy juniorů neuvěřitelných 57 gólů v 9 zápasech a projeli třemi sériemi play-off bez prohry. „Byl to pro mě skvělý zážitek, tuhle skupinu lidí si budu navždycky ...

    Přehrát video