Permanentky Dárkové poukazy Informace o vstupenkách Vstupenky online
ROZHOVORY
9. září 2007

Jan Kratochvíl: Na naše zápasy chceme přilákat co nejvíce fanoušků

Do pražské Slavie přišel z Pardubic, média však jeho přestup nijak neprožívala. Přitom ho nyní čeká obrovská pracovní výzva - přivést do Sazka Areny co největší množství diváků. Jan Kratochvíl, marketingový manager Slavie, ví, že v Praze bude těžší naplnit halu, než to bylo v Pardubicích, přesto by rád uspěl. „Sazka Arena je nejlepší hokejová hala v Čechách i v Evropě. Věřím, že se nám podaří lidi přesvědčit a budou tam chodit,“ říká rozhodně mladý manažer.

Do Slavie jste se přesunul z Pardubic, oba týmy jsou nesmiřitelní rivalové. Jak jste se s tou změnou vyrovnával?
Vzpomínám především na vypjatý finálový souboj mezi oběma týmy, který vyhrála Slavia 1:0 v sedmém zápase. Tehdy jsem byl samozřejmě Pardubák a vyrovnával jsem se s tím těžce. Hodně mě ta porážka mrzela.

Slavia i Pardubice mají nové haly a skvělé zázemí. Proč podle vás v Praze hokej tolik netáhne?
V Praze je určitě více lákadel než v Pardubicích. Jsou tady fotbalové kluby, koncerty, multikina a spousta dalších možností, kam se jít odreagovat. Sazka Arena je však nejlepší hokejová hala v Čechách i v Evropě, věřím, že se nám podaří lidi přesvědči a budou tam chodit.

Máte před sebou velmi nelehký úkol, přivést do Sazka Areny diváky. Kdo všechno vám v tom pomáhá?
Přilákat lidi na stadion se snaží velké množství lidí, nejsou to zdaleka jen zaměstnanci Slavie, ale i fanklub. Pomáhá i spousta našich fanoušků po celé republice.

Trenér chce více sázet na mladé hráče. Nebojíte se, že absence hvězd ubere na návštěvnosti?
To si nemyslím. Vliv na návštěvnost budou mít výsledky týmu, ne hvězdy. Když se bude dařit, bude chodit více lidí. A navíc my tu hvězdy máme, máme Beránka, Bednáře, Supa, gólmana Svobodu. To jsou hvězdy. Není potřeba jich mít dvacet.

S jakou průměrnou návštěvností v základní části byste byl spokojen?
V minulé sezóně to bylo, tuším, 4402 diváků, kdyby to bylo 5500, bylo by to dobré.

Jeden z nejvýznamnějších důvodů, proč lidé nechodili v takovém počtu na hokej, byly ceny vstupenek, které jsou tady nejdražší v extralize. Co jste pro fanoušky připravili pro nadcházející sezónu? Vyjdete jim nějak vstříc?
Fanklub má jedny z nejlevnějších vstupenek v extralize, permanentní vstupenka za 1300 Kč. Do takové haly a takového zázemí, to je podle mě výborná cena. Svědčí o tom i fakt, že jsme jich prodali daleko více než v minulé sezóně. A že jsou to ty nejlevnější... Ty dražší zůstaly stejné, ale připravili jsme různé varianty. Permanentky na 14 zápasů, rodinné permanentky i vstupné do sektoru pro fanklub. Připravili jsme širokou variabilitu vstupenek. Každý si může vybrat to, o co má zájem.

Co jste si připravili pro držitele permanentek?
Držitelů permanentních vstupenek si velmi vážíme a chceme se jim odvděčit. Tuto sezónu od nás každý držitel permanentní vstupenky dostane klubový hrníček, speciální vydání Metropolitního Expresu o Slavii, rozpis zápasů a ve spolupráci se Sazka Arenou dostane i 25% slevu na parkovném, která bude platit na celou sezónu. Snažíme se vymýšlet další věci, v tuto chvíli už je schváleno, že držitel permanentky dostane dva nápoje za cenu jednoho, což je další bonus pro ty nejvěrnější. Sledujeme tím, aby počet držitelů permanentek narůstal, aby jich bylo čím dál více.

Pojďme k systému prodeje vstupenek. Oproti loňsku došlo ke změnám...
Systém prodeje se změnil v tom, že od 1. září prodáváme lístky na jakékoli utkání do konce základní části, na všech terminálech Sazky. Opět tím vycházíme vstříc fanouškům, aby měli dostatek času si zajistit kvalitní místa a přitom nebyli omezováni časem. V září si tedy můžete koupit lístek na listopad a tak dále.

Co když se změní termín zápasu? Zůstanou lístky v platnosti?
Když se změní termín, tak lístky, které už byly koupené, budou platit i v termínu novém. Pokud nový termín nebude někomu vyhovovat, myslím, že jsme schopni najít nějaké řešení.

Kromě cen byly terčem kritiky i ceny občerstvení a parkovného, dojde k nějakým změnám i v tomto směru?
Nemyslím si, že by ceny občerstvení byly nějak extrémně drahé, když to porovnám s jinými stadiony, zase tak drahé mi to nepřijde. Ale snažíme se se Sazkou vymýšlet pro lidi různé akce, které budou výhodné hlavně pro permanentkáře, například již zmíněné dva nápoje za cenu jednoho. Dále vymýšlíme zapojení provozovatelů stánků na různé slevy v jednotlivých utkáních. Jsou to věci, o kterých stále jednáme. Co se týče parkovného, 25 procent slevy pro držitele permanentky, to je myslím hodně slušné.

Budou probíhat různé soutěže pro diváky?
Chceme lidem umožnit, aby měli na zápasech šanci něco vyhrát, něco získat. Nově budeme mít moderátory na utkáních, ve spolupráci s nimi budeme připravovat různé soutěže o lístky, hodnotné ceny, zájezdy….

Zmínil jste se o moderátorech, budou to nějaké celebrity?
Ne, třeba časem budou, ale zatím nejsou.

Slavia má se společností Sazka dlouholetou smlouvu. Jak probíhájí jednání o tom, aby se zlepšily v Sazce podmínky pro diváky? O panu Hušákovi se říká, že je to velmi tvrdý businessman…
S panem Hušákem jsem se ještě nesetkal, jen jsme spolu telefonovali. My tyto věci řešíme se Sazkou, s lidmi, kteří nás mají vyloženě na starosti, starají se o organizační věci nebo o klubové patro… Všichni jsou nám ale nakloněni, všichni chtějí Slavii pomoci.

Hodně se mezi slávisty mluví o přejmenování Sazka Areny na O2 Arenu, jak tuto věc vnímáte? Bude to v něčem pro Slavii přínos?
Tak tohle je věc Sazky, my to bereme tak, jak to bude. Pro nás to skoro žádné změny neznamená.

Váš příchod je spojen s novým logem, myslíte si, že bylo nutné ho změnit?
Já myslím, že můj příchod a změna loga je spíše náhoda, možná by se změnilo i bez mého příchodu. Grafické studio přišlo s tímto návrhem a mně se velmi líbil, pořád se mi líbí. O změně loga se jak v médiích, tak mezi fanoušky, hodně mluvilo a přesně to je to, co marketing potřebuje. Jsem rád, že ho představenstvo schválilo a my s ním vstupujeme do nové sezóny.

Bylo více návrhů na nové logo?
Ano, ale tento návrh byl suveréně nejlepší, o žádných jiných návrzích se neuvažovalo.

Slavia představila také maskota, to je pro ni nový prvek. Co vás k tomu vedlo?
Bavili jsme se s panem Blažkem (pozn. redakce: obchodní manažer Slavie) o tom, co by bylo potřeba udělat, abychom přilákali na hokej co nejvíce lidí a zejména malých dětí. A napadl nás maskot. Také jsem s tím nepřišel přímo já, mluvilo se tady o tom daleko dříve, ale nikdy se to prostě neuskutečnilo. Maskot vznikl s logem, v logu máme lva, takže maskot bude také lev. Doufám, že se bude lidem líbit.

Jak byste porovnal fanklub v Pardubicích, kde vytváří na jižní tribuně úžasnou atmosféru, s fanklubem tady na Slavii?
Podle mě fungují oba fankluby velmi dobře. Tady byl možná takový problém, že tu bylo pár členů jen na papíře, ne všichni chodili na hokej. Ale věřím, že letos se to změní, nemůžu si na náš fanklub vůbec stěžovat, komunikace mezi námi je na výborné úrovni. Snažíme se spolu vymýšlet spoustu zajímavých věcí, navzájem si pomáháme.

Mluví se o určitém omezení funkčnosti kostky v Sazka Areně. Mělo by být méně grafiky, je to pravda?
Všechny zápasy poběží ve stejném režimu, ať už se jedná o Třinec nebo Spartu. Co se týče grafiky, většina se nyní předělává, aby se tam zapracovalo nové logo, nové motivy. Zpočátku jí bude méně, ale budeme postupně přidávat další a další, budeme lidi průběžně dávkovat, takže kostka nebude omezena, bude fungovat jako vždy.

Když se Slavia stěhovala do Sazky, říkalo se, že by se mohly nějaké zápasy odehrát i v Edenu. Je to reálné?
Jsem tu teprve od května, ale můj osobní názor je, že si to představit nedovedu.

Sparta spustila v minulé sezóně kampaně na určité zápasy, plánujete něco podobného i vy?
Nevím, jestli přímo cíleně na určité soupeře, ale na atraktivnější zápasy bychom určitě chtěli nějaké zpestření pro diváky připravit.

Jak vlastně vnímáte konkurenci Sparty, ve fotbale jí teď Slavia předskočila, může se to povést i v hokeji?
Tak to je otázka spíš pro trenéra Růžičku, ale já tu rivalitu samozřejmě vnímám. Jsem slávista, ale přišel jsem z prostředí, kde se toto moc neřešilo. Každopádně jsem rád, že se nyní fotbalu na Slavii tak daří. Mám zprávy, že i náš fanklub chodí fandit, věřím, že se slávistická mánie přesune i na hokej.

Autor Ondřej Huml, David Schlegel
Nepřehlédněte
ZPRÁVY Z KLUBU 19.4.2024

Klapka už pálí v NHL! Stihl první trefu i bitku

Slávistický odchovanec Adam Klapka ve svém šestém zápase v dresu Calgary poprvé skóroval. V noci na pátek otevřel skóre zápasu proti San Jose a pomohl svému týmu k výhře 5:1.

Číst více
MLÁDEŽ 18.4.2024

Luboš Jenáček povede juniory i v extralize!

Luboš Jenáček dovedl v právě skončené sezoně juniory jako hlavní trenér do extraligy, teď s nimi bude pokračovat i v nejvyšší soutěži. Slavia se s ním dohodla na pokračování u nejstarší mládežnické ...

Číst více
ROZHOVORY 18.4.2024

Havrdovo volno? Užil si lyžovačku v Itálii, chystá se i do exotiky

Ve Slavii hraje odmalička a v červenobílém dresu si postupně plní hokejové sny. Letos přidal v Edenu další sezónu za A-tým a klub si jeho služby pojistil i pro příští ročník. Jak dvaadvacetiletý ...

Číst více
A-TÝM 15.4.2024

Lukáš Strnad podepsal novou smlouvu se Slavií!

Lukáš Strnad bude i nadále oblékat slávistický dres. Devatenáctiletý útočník má za sebou druhou sezonu v A-týmu, letos navíc pomohl juniorce v play-off k postupu do extraligy. Se Slavií se naopak ...

Číst více