Permanentky Dárkové poukazy Informace o vstupenkách Vstupenky online
ROZHOVORY
29. února 2004

Vždy chceme dosáhnout co nejlepších výsledků, říká Ladislav Blažek

P r a h a - Už třetí sezónu na postu obchodního manažera pražské Slavie působí Mgr. Ladislav Blažek. Spolu s Vladimírem Růžičkou se rozhodli vybudovat ze Slavie český velkoklub, Vladimír Růžička buduje kvalitní hráčský kádr, Ladislav Blažek buduje odpovídající ekonomické zázemí. Na obou polích udělala Slavia za poslední tři sezóny obrovský pokrok. S Ladislavem Blažkem jsme si povídali o minulosti, současnosti, ale i budoucnosti edenského klubu.

Máte na Slavii za sebou téměř tři roky práce. Jak moc se Slavia od Vašeho příchodu změnila? O kolik se navýšil rozpočet Slavie a jak se změnil počet sponzorů klubu?
Když se teď po třech letech ohlédnu zpátky, je vidět markantní rozdíl. Klub šel nahoru jak po stránce hokejové, tak po stránce obchodní. Dvakrát jsme postoupili do semifinále české extraligy, jednou jsme vyhráli titul, takovou bilancí se může pochlubit jen málokdo v posledních letech. Obchodní stránka je přirozeně také spojena se sportovními úspěchy, sponzoři naše výsledky vnímají. Jedno bez druhého by nemohlo fungovat. Rozpočet na sezónu, vyjádřeno čísly, vzrostl asi o 35 miliónů korun, počet sponzorů se zvýšil asi o polovinu. Partneři klubu mají zájem zejména o kontinuitu a jejich přízeň není chápána pouze ve vztahu k úspěchům klubu. Mám pocit, že se ztotožnili s naší vizí, líbí se jim cesta, kterou náš klub nastoupil.

Na kolik se dá hovořit o dlouhodobých spoluprácích? Plní všichni sponzoři to, co slíbili?
Dlouhodobost spolupráce preferuje dnes většina partnerů, zejména ti, kteří klub podporují vyššími částkami. Na 99 procent všichni plní to, co je nasmlouváno. Za tři roky se objevila pouze jediná firma, která nedodržela to, co bylo ujednáno. Šlo o firmu KM Beta.

Jakou roli v množství peněz pro klub hraje výrazné zlepšení prostor V.I.P.?
Prostory V.I.P. jsou právě pro partnery, kteří klub podporují nejvíce. Samozřejmě se jim snažíme vytvořit co nejlepší prostředí a podmínky, i když tady na Slavii je to velice těžké. Velice prozíravé bylo vybudování lóží za brankou domácích, se kterými je ze strany sponzorů velká spokojenost. Moc se těším do nové arény, kde budou podmínky pro všechny na špičkové úrovni.

Pro řadu mimopražských klubů je klíčová spolupráce s městem. Pro Slavii asi nejde o spolupráci úplně zásadní, ale jak se rozvíjí?
Spolupracujeme s městskou částí Praha 10. Snažíme se zejména o spolupráci týkající se mládežnických týmů, kdy městská část přispěla v loňském roce zejména na mládežnické turnaje. Praha je specifická v tom, že více méně nepodporuje přímo jednotlivé kluby jako v jiných městech, kde zejména sportovní zařízení patří městu a i z rozpočtu jednotlivých měst jdou milióny až desetimilióny korun do jednotlivých klubů.

Řada extraligových klubů postupně rozšiřuje tým, který se věnuje vytvoření potřebného ekonomického zázemí klubu, příkladem jsou třeba Pardubice, Liberec nebo Vsetín. Na Slavii máte spolu s Vladimírem Růžičkou v podstatě vše na starosti sami dva. Nemáte pocit, že by bylo prospěšné rozšíření tohoto týmu?
Struktura klubu je taková, jaká je. A víceméně ji dle potřeb upravuje dozorčí rada. Prozatím nechává vedení klubu vše na generálním manažerovi a obchodním manažerovi, protože zatím nebyl důvod k nespokojenosti. Jak jsem již řekl, jak sportovní tak obchodní úspěchy mají dosud vzrůstající tendenci. Samozřejmě, té práce je více a více a myslím si, že zejména s přesídlením do nové arény, byť jde pouze o mistrovská utkání áčka a veškeré zázemí zůstává zde v Edenu, bude potřeba především obchodní sekci rozšířit.

Co se Vám však tolik nepodařilo, je přilákat do Edenu fanoušky. Průměrná návštěva se sice za poslední léta zvýšila, ale asi to není podle Vašich představ. Co všechno děláte pro to, aby fanoušci do Edenu přišli?
Snažíme se samozřejmě přilákat co nejvíce fanoušků. Vstupné se nezměnilo ani po zisku titulu. Dříve nebyly žádné soutěže pro fanoušky, nyní pořádáme soutěže během každého utkání. Jsem trochu rozčarován ze zmlsanosti některých fanoušků, kteří vše dobré berou automaticky a pokud se něco nepovede, jsou obrovskými kritiky. Příkladem toho může být soutěž o jízdní kolo v ceně cca 8 tisíc korun. Někteří výherci po naprosto regulérním vylosování se odmítají soutěže zúčastnit… Fanoušky se snažíme nalákat i jiným způsobem. Na zápasech je například zdarma rozdáván časopis MAXIM v hodnotě 85 korun. Jsem přesvědčen, že ne každý by si ho kvůli jeho ceně koupil, i když se osobně domnívám, že jde o velice kvalitní časopis. Vstupné na stání je 50 korun a cena časopisu tedy přesahuje výši vstupného na utkání mistra republiky… Když jsem přišel do funkce obchodního manažera, klub neměl žádné oficiální internetové stránky. Díky snaze Slavie a společnosti eSports.cz si myslím, že mají naše stránky nyní vynikající úroveň.

V příští sezóně se A-tým chystá hrát zápasy v Sazka Aréně. Co to přinese Slavii? Nemáte strach, že si tam fanoušci nenajdou cestu? Co když tam bude komorní atmosféra?
Komorní atmosféra v Sazka Aréně nebude, pokud budeme hrát dobrý hokej. Samozřejmě počítáme s úbytkem určité části fanoušků, ale zároveň počítám s nárůstem v nové lokalitě. Podmínky v nové aréně jsou nesrovnatelně lepší než tady v Edenu. A stejně jako čelím „stížnostem“ na přemístění, dostávám i spoustu pozitivních ohlasů. Bylo by chybou nevyužít této možnosti. Když se podíváme na ostatní mužstva, vývoj jde neuvěřitelně kupředu, příkladem jsou Pardubice, České Budějovice, Plzeň, nová aréna se staví v Liberci, bude se stavět v Karlových Varech. V letošním roce vstupujeme do Evropské unie a podmínky v průběhu dvou tří let stávající Eden nebude v žádném případě splňovat. Přebudovat Eden z technických důvodů nelze.

Jaké budou podmínky pronájmu Sazka Arény? Jak to bude s příjmy ze vstupného? Jaké budete mít možnosti prezentace svých sponzorů na ledě, na mantinelech a v útrobách haly? Bude pro Slavii tato změna přínosem i po finanční stránce?
Pronájem haly je věcí dohody mezi Slavií a Sazkou, zrovna tak příjmy ze vstupného. V každém případě tuto dohodu považuji pro Slavii za výhodnou. Na stole před podpisem je víceletá smlouva. Prezentace sponzorů na všech plochách bude stejná jako v Edenu (ledy, mantinely, dresy). Hodně si slibujeme od kostky nad ledem a poprsníku, což je 300 metrů dlouhý pás světelné reklamy po obvodu arény. Samozřejmě od stěhování očekáváme větší finanční přínos. Sídlo vedení Slavie nadále zůstane v Edenu, přestože máme k dispozici v aréně dvě kanceláře pro různá jednání. Je možné, že některá utkání v příští sezóně odehrajeme v Edenu, zejména z důvodu kolize termínů s akcemi majitele arény. Počítám, že půjde asi o tři až pět utkání.

Stále jste na Slavii ještě trenérem brankářů, ale hlavní náplň Vaší práce je již v kanceláři. Jak jste se vyrovnal s touto změnou a jak Vás práce obchodního manažera uspokojuje?
Tahle práce mě plně uspokojuje a dělám ji naplno tak, jak jsem zvyklý dělat cokoliv. Jsem ve Slavii spokojený a jsme v klubu maximalisti. Vždy chceme dosáhnout nejlepších výsledků, ať na poli sportovním nebo obchodním.

Na závěr otázka trochu z jiného soudku. Na Slavii přicházíte brzy ráno a často pracujete až pozdě do večera. Jakým způsobem relaxujete?
S odpočinkem je to u mě špatné. Většinu času trávím opravdu v Edenu nebo při různých jednáních a končím většinou velmi pozdě večer. Když už skutečně přijde volná chvilka, je pro mě největším relaxem odpočinek doma, popřípadě si aktivně zahraju tenis a v létě také golf.

Autor David Schlegel
Nepřehlédněte
ROZHOVORY 24.4.2024

Extraliga bude jiný level. Věřím, že se dokážeme kvalitně připravit, říká Luboš Jenáček

Na poháru pro vítěze Ligy juniorů ještě pořádně nezaschlo šampaňské, trenér Luboš Jenáček už ale musí střádat plány na příští sezonu. „Víme, že nás jako nováčka nebude čekat v extralize nic ...

Číst více
MLÁDEŽ 25.4.2024

Startuje MS do 18 let i se slávistickou stopou

Konec dubna patří každoročně mistrovství světa hráčů do osmnácti let a i letos se na turnaji ve Finsku představí několik slávistických odchovanců. Do konečné nominace se nakonec probojovala hned ...

Číst více
ROZHOVORY 22.4.2024

Někdy si připadám jako komparz, směje se svému rodičovství Hrdinka

Nebyla to pro obránce Františka Hrdinku klasická sezóna, velkou její část odehrál kvůli zranění s mřížkou na obličeji. Typicky to u něj nevypadá ani teď, krátce po začátku volna se stal totiž poprvé ...

Číst více
FANOUŠCI 22.4.2024

Zažij ten nejlepší hokej na turnaji – vstupenky na finálový víkend MS jsou stále k dispozici

Necelý měsíc zbývá do začátku Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024. Hokejová horečka stupňuje, sportovní událost roku na českém území se blíží a vy, fanoušci u toho nesmíte chybět.

Číst více